Sviken

 

Vem har sagt att det finns äkta relationer?

Att det alltid finns någon att luta sig emot, och att lita på.

Vem har lovat att löften är till för att hållas?

Vem har sagt att det finns svar till alla frågor?

Något som skrämmer mig,

Det är inte dom mystiska gatorna på natten,

Och mannen i svart rånarluva på väg över gatan.

Utan relationer, där man blir lurad.

Lurad och sviken.

Lurad till att älska någon,

Lurad så att man blir sårad,

Sårad, inte av en person,

Utan av känslan, sårad av den underbara känslan.

Som man vill känna om och om igen,

När den försvinner, så är det den känslan,

Den känslan som sårar och som man saknar.


Jag hade gått i flera timmar, bara vandrat i den mörka natten utan något mål, väntat på en ide, en känsla, något bara. För jag kunde inte ha det sådär, det funkade bara inte. Så där gick jag i slitna jeans och en tunn tröja, knappast något motstånd för vinden, inget som gjorde mig starkare. Men jag hade inte tänkt klaga, för det kommer man verkligen inte längre på. Mitt i allt mitt tänkande så ser jag en bil långt bort på vägen, ljuset bländar mig och jag vinglar till, vem skulle inte gömt sig? Jo jag. Bilen saktade ner när den fick syn på den lilla svarta varelsen vid vägkanten, bara några meter ifrån stannade den helt. Två män steg ur bilen och med rappa steg kom dom emot mig. Jag stod där, som att jag hade hittat min stopskylt jag väntat på, när dom kom närmare började jag gå emot dom, och jag måste säga att dom såg en aning förvånade ut. Jag stannade framför dom, och dom tog automatiskt tag i mina armar när vi gick till bilen. Dom öppnade bildörren och puttade in mig, jag såg genast en tjej i min ålder inne i bilen, hon såg livrädd ut, hon hade gråtit, det syntes, eftersom att hennes kinder var alldeles svarta av mascara. Men sen satt hon knäpptyst och verkade lättad att hon inte var ensam tjej i bilen, men som om det kvittade? Trodde hon verkligen att jag skulle göra någon skillnad för henne? Jag fruktade inget, jag var iskall. Männen hoppade in, en där fram, och en bredvid mig, bilen började köra, genast började mannen bredvid mig dra i mitt hår och mina kläder. Jag satt tyst och stirrade framåt som om jag satt vid matbordet hemma, tjejen bredvid mig däremot, hon såg förskräckt på mig och gapade. Mannen började nu ta på mig, han smekte mina beniga lår och tryckte mig emot honom. Bilen tvärnitade, dörrarna slogs upp och mannen som satt bredvid mig drar ut mig över en parkering, en annan man drog tag i den andra tjejen och drog henne våldsamt åt ett annat håll. Hon skrek.

Hon skrek mest av rädsla, men också för att hon hade blivit sviken.

Jag leddes till ett rum, ett litet fuktigt rum med bara en liten säng utan ens ett täcke eller fönster, mannen öppnade sin mun för första gången under resan och sade "Är du rädd?" det hördes att han försökte låta grov och läskig. Jag skrattade och svarade "Varför skulle jag?" Sedan drog jag av mig dom slitna jeansen och sade "Vem har svikit dig så djupt?"

Förvänta dig alltid det oväntade.

(är inget faktabaserat precis haha, skrev det för ett tag sen, vad tycker ni?)


Kommentarer
Postat av: Saga

Är du sugen på en ny design till din blogg?

Blir du en av dom tre första som kommenterar inlägget får du en ny design efter dina egna önskemål helt gratis.

http://sagapaga.blogg.se/2009/august/sugen-pa-en-ny-design.html



Ha det bra!

2009-08-13 @ 14:53:11
URL: http://sagapaga.blogg.se/
Postat av: Elm

Hej! Fin blogg du har :) Kom och besök min: http://storamolnet.blogg.se/

Ha det bra!



2009-08-13 @ 15:39:06
URL: http://storamolnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0