melodifestivalen 2010- my opinion

Eric Saade - Manboy
lite Måns Zelmerlöw wb, men bra låt fast inte så väldans svår text haha

ögongodis är han iallafall!

 


Kalle Moraeus & Orsa spelmän - Undebart
Lite förvirrande låt och borde gamle göbbar vara med i melodifestivalen? kan diskuters.
men fiolerna var grymt fina!




Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut
låten var såhär,                            , när var refrängen? när slutade den? vad hände med introt? -???

 


Andra generationen & Dogge - Hippare Hoppare
sämst kombination. blev pajas av allt och man hörde inte texten. en rappare och dragspel?!




Highlights & MiSt - Come and get me now
låten gillade jag, men ibörjan pratar 'MiSt' om första gången hon sjungde och sådär. dem startar brevid varann uppe på scenen, sen ställer hon sig ute i hörnet och hörs inte en enda gång under låten? bra samarbete...

 


Pauline - Sucker for love

hon var lätt min favorit =) kanske inte melodifestivalen material (men nu mixas rappare och dragspel där så..), men grym låt!

 



Andreas Johnson - We can work it out
jag är neutral med honom, tycker han är lite old och tråkig men hans låtar är äkta schlager och hans låtar brukar ju gå hem =)






Hanna Lindblad - Manipulated
lady gaga wb så det sjunger om det (haha fattar ni:D), och verkligen inteee melodifestivalen material. men asgrym låt som jag iallafall kommer lyssna på =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0