La tortura

ay amor me duele tanto
me duele tanto

que te fueras sin decir a dónde
ay amor fue una tortura
perdente

[jag är KÄR! i det spanska språket, i spanien/chile, i kärleken som språket står för!! jag ska flytta dit, chile helst, direkt när jag gått ut gymnasiet ska jag ta ett "sabbats år" och flytta dit.. mormor och morfar flyttar 'dit'/gran canaria på lördag:( fast bara i 2 månader. Dios proteja a ellos!<3]

DAGENS RULIGA:
Patricia (spanska läraren<3): Han säger att hon ska vakta sin glädje och sin kärlek.
Jag: och då säger hon att hennes kärlek är en sköldpadda..(?)

hahaha, snacka om skratt därva, men jag var inte den enda som missuppfattat att, La tortuRa = tortyren. jag trodde det var La tortuGa = sköldpaddan. tihi..

lite bilder från spanskan idag ;;




hahahahha, frida satt och tog kort på alla när dem inte märkte, rääätt snygga bilder ju;)

paz!


Kommentarer
Postat av: sandra

hihi har ni spanska i vårt klassrum?:o ;)

2010-01-26 @ 22:13:47
URL: http://saaandraaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0